Hogyan szabadulj meg a dühtől: 20 módszer, hogyan fókuszálj mindig a pozitív dolgokra az életben

Mindannyian felkapjuk a vizet időnként. Azonban, ha nem tudjuk ezeket az érzéseket elengedni, akkor nem tudunk boldog életet élni. Itt van az egészséges megoldás arra, hogyan szabadulj meg a dühtől.

Tudom milyen megterhelő, ha valaki állandóan dühös. Kiakadsz valamin aztán, csak folytatódik és bekerülsz egy lefelé sodródó spirálba, ami fölött már nincs uralmad. Alapvetően fontos tudás a boldogságod és egészséged érdekében az, hogyan szabadulj meg a dühtől.

(Olvasd el: Így szabotálod a boldogságod: 12 szokás amivel tönkreteszed az életed)

Nagyon könnyen boldogtalanná tudja tenni az életedet, ha nem tanulod meg, hogy engedd el ezeket a rossz negatív érzéseket. Ha pedig mindig harapós és mérges leszel, akkor senki sem akar majd a közeledben lenni. Te szívesen vagy ilyen emberekkel? Nem hiszem.

Miért jó néha dühösnek lenni?

Ha visszagondolsz arra amikor dühös voltál, akkor rájöhetsz, hogy a düh általában szenvedéllyé vagy erős érzelemmé vált egy idő után, ami pedig jó dolog. A boldog élethez elengedhetetlen, az, hogy legyenek dolgok az életünkben amikért szenvedélyesek vagyunk.

A baj akkor kezdődik, ha nem tudsz a dühtől megszabadulni és visszaváltozni a normális éneddé. A lényeg, hogy ha dühössé válsz valami miatt az teljesen normális. Ez mindössze annyit jelent, hogy benned szenvedély valami iránt.

Hogyan szabadulj meg a dühtől, hogy a pozitív dolgokra fókuszálhass?

Annak érdekében, hogy boldog és sikeres életet élj tudnod kell, a pozitív dolgokra fókuszálnod. Ha megmaradsz dühösnek vagy negatívnak, azzal, lerombolod a belső békéd és a motivációd, amivel a végén csak ártasz magadnak és ez egy nagyon veszélyes irány.

(Olvasd el: Hogyan mosolyogj gyakrabban)

Nincs azzal semmi baj, ha nem tudod, hogyan szabadulj meg a dühtől. Ezért vagyunk mi. Itt most megismerhetsz néhány alapvető módszert, amivel gyorsan hátrahagyhatod a dühöd és újra a pozitív dolgokra fókuszálhatsz az életedben.

#1 Menj el futni egyet! A mozgás remek módja a düh elengedésének. Ha elmész futni egyet dühösen, hamar azt fogod észrevenni, hogy a dühöd elillant és sokkal jobban érzed magad, aminek az endorfin az oka.

#2 Menj el boxolni! Ez is egy mozgásforma amivel még hatékonyabban tudod csökkenteni a dühöd, hisz itt dolgokat üthetsz meg. Sokan agresszívakká válunk, amikor dühösek vagyunk, azzal pedig ezt hatékonyan ki tudjuk adni magunkból, hogy dolgokat ütünk meg. Továbbá, remek formába tudod hozni magad így.

#3 Üvölts a párnádba. Lehet, hogy ez gyerekesnek és feleslegesnek tűnik, de hidd el működik. Nem is gondolná az ember, mennyit tud ezzel segíteni magán. Úgyhogy gyerünk, keress egy párnát és add ki magadból! Ne aggódj amiatt, hogy zavarni fogod a szomszédokat.

#4 Vegyél egy nagy kád relaxáló forró fürdőt! Sőt a legjobb ha elmész egy fürdőbe, az még jobban segít a relaxációban. Ha ínyenc vagy még egy jó masszázzsal is kiegészítheted. Így sokkal könnyebben tudod elengedni a negatív gondolatokat és a dühöt.

#5 Nézz meg egy vicces filmet! Semmi sem tünteti el olyan hatékonyan a dühöt mint egy jó nevetés. Azzal, hogy mosolyogsz és nevetsz, becsapod az agyad és azt fogja gondolni többé nem vagy már mérges, vagy dühös, akkor is ha belül mélyen még így érzed. Tedd be a kedvenc vígjátékod és hagyd, hogy elhagyjon a dühöd.

#6 Aludj egy nagyot! Nem tudom te hogy vagy vele, de én mindig új embernek érzem magam egy nagy alvás után. Lehet, hogy pont azért is érzed magad mérgesnek, mert kialvatlan vagy. Úgyhogy hajrá, aludj egy nagyot és nézd meg, hogy érzed magad, amikor kipihenten felébredsz.

#7 Lélegezz nagyokat jó mélyen! A hosszú, mély lélegzetvételekkel átveheted a kontrollt a dühöd felett, továbbá segítenek abban is, hogy logikusan tudj gondolkodni. Sokszor mielőtt el tudnád engedni a dühöd rá kell jönnöd, hogyan tudod irányítani.

#8 Meditálj! A meditációt évezredek óta használják a düh irányítására és elengedésére. Csüccs le, tedd keresztbe a lábaid, lélegezz mélyeket és koncentrálj arra, hogy kitisztítsd a gondolataidat.

#9 Hallgass lélekemelő zenét! Jó zenével teljesen meg tudod változtatni a hangulatodat. Azzal, hogy valami megnyugtató, lélekemelő zenét hallgatsz, könnyedén érheted el, hogy megszabadulj a dühödtől és jó kedved legyen, felöltve magad pozitív energiával.

#10 Zuhanyozz egy nagyot! Nagyon sok dolgot a legtisztábban tusolás közben látok, te nem jártál még így? Néha, semmi más nem kell, mint hogy kimozdulj abból a helyzetből ahol lenyom a düh és kicsit máshonnan, másként nézni az egészet.

(Olvasd el: Hogyan légy magabiztos: 15 módszer, hogy felismerd értékes vagy)

#11 Gyújts meg néhány gyertyát! Nemcsak arról van szó, hogy kellemes a gyertyák illata főleg, ha aromásak, de maga az égő gyertya látványa is megnyugtató hatással van az emberre. Remek módja a dühtől való megszabadulásnak, ha meggyújtasz néhányat és relaxálva hátradőlsz és csak chillelve nézed őket.

#12 Használj illóolajakat! Az aromaterápia nem véletlen lett ennyire sikeres a düh kezelésében. Rengeteg olyan olaj van ami segít relaxálni, megnyugodni és megszabadulni a dühtől. Csepegtess néhányat belőlük egy párologtatóba, meglátod, csodákra képes.

#13 Fess, rajzolj vagy alkoss valamit. Azzal, hogy kényszeríted az elméd, hogy alkosson és eközben másra fókuszáljon, egy elég egyedi de hatékony módja a dühtől való megszabadulásnak. Ha elég ideig eltereled ezzel a figyelmeddel és csak az alkotásra koncentrálsz, akkor azt fogod észrevenni a végén, hogy egyáltalán nem vagy mérges.

(Olvasd el: Hogyan fejleszd magad: 16 erőteljes titka az önfejlesztésnek)

#14 Énekeld el a kedvenc dalod! Az éneklés endorfint szabadít fel, ami segít abban, hogy boldognak érezd magad. Legközelebb ha dühösnek érzed magad, akkor fogd magad, vonulj el és énekeld el a kedvenc dalod vagy dalaid. Pillanatok alatt sokkal jobban leszel.

#15 Egyél a kedvenc kajádból! Mindegyikünknek megvannak azok a kaják, amiktől sokkal jobban érezzük magunkat. Menj és egyél a kedvenc kajádból ha dühösnek érzed magad. Egy dologra figyelj csak oda, hogy ne ez legyen a terápiád, hogy mindig eszel valamit, mert ez nagyon gyorsan egészségtelenné válhat.

#16 Beszéld ki magadból egy barátnak! A dühtől való megszabadulásnak, fontos része, hogy tudd, mikor kell leülnöd dumálnod valakivel és kiöntened neki a szíved. Úgyhogy beszéld ki magad annak a néhány különleges barátodnak és hallgasd meg ők mit mondanak. lehet, hogy teljesen ok nélkül vagy dühös, vagy aránytalan a dologhoz képest a dühöd. A barátok remekül tudnak benne segíteni, hogy ezt észrevedd!

#17 Játssz egy háziállattal! Nem véletlen léteznek terápiás háziállatok sem. Nagyon sokat tudnak az érzelmeid rendezésében és abban, hogy másként lásd a dolgokat. Ha van háziállatod akkor hajrá babusgasd meg és élvezzétek kicsit egymás társaságát. Pillanatok alatt jobban fogod magad érezni.

#18 Írd ki magadból egy naplóba! Mindannyian tudjuk milyen jó érzés kibeszélni valamit magunkból. Ha nem szeretsz megnyílni a barátaidnak akkor ez egy remek megoldás. Írd ki magadból azokat a negatív érzéseket és máris jobban fogod magad érezni.

#19 Igyál egy nyugtató teát. A kamilla tea nagyon segítség tud lenni abban, hogy elengedd a bent ragadt dühödet. Ha van ott ahol vagy, akkor készíts el egyet és iszogasd meg szépen lassan. Sokkal higgadtabbnak fogod magad érezni utána.

#20 Sétálj egy nagyot! Egy nagy séta a szabadban sokkal több mindenre is jó, mint csak a napi D-vitamin adagod beszerzése. A friss levegő beindítja a gondolatidat és így sokkal könnyebben látod majd a dolgokat más perspektívából. Így pedig hatékonyan lehet megszabadulni a dühtől.

(Olvasd el: Viszonzatlan szerelem: 22 módja a továbblépésnek amikor nem viszonozza az érzéseid)

Hidd el, pontosan tudom, milyen nehéz egy csomó negatív gondolattal és érzéssel együtt élni. Ha sokszor vagy dühös, mérges, csalódott, akkor aranyat ér az a tudás, hogy, hogyan szabadulj meg a dühtől!

Tetszett amit olvastál? Lájkolj vagy kövess minket Facebook-on vagy Instagram-on és segítünk abban, hogy önmagad legjobb énjévé válj, rövid időn belül!

Reklámok
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close